Зчеплення для автомобілів Audi, Volkswagen, Skoda, Seat: можливості ремонту та заміни
Зчеплення — це механізм, який тимчасово відключає трансмісію від двигуна. Через особливості його роботи воно швидко зношується, що призводить до частих потреб у заміні. З фінансової точки зору, даний компонент є досить дорогим, тому для ремонту або заміни важливо звертатися лише до сертифікованих автосервісів. Багато автовласників прагнуть заощадити на покупках та продовжити інтервал між ремонтами, однак не варто купувати вживані деталі або користуватися послугами неперевірених майстрів.
В автомобілях Volkswagen, Audi, Porsche, Skoda та Seat встановлені коробки DSG з двома сцепленнями. Конструкція таких коробок залежить від марки та моделі авто, і під час заміни часто потрібні спеціальні інструменти для забезпечення точності збирання до 5 мікрон. Виконувати цю роботу самостійно не рекомендується, адже неспеціалісту важко точно діагностувати поломку та замінити деталь відповідно до вимог виробника. Досвідчений майстер виконає цю роботу швидко, незалежно від віку або стану автомобіля.
Особливості та різновиди коробок DSG
Коробки DSG за своїм принципом роботи є механічними, але забезпечують плавне переключення без втрати потужності.
Заміну зчеплення VAG Audi, Volkswagen, Skoda, Seat в Києві варто виконувати професіоналам. Обидва зчеплення розташовані в одному корпусі, а первинні вали з шестернями представлені у двох варіантах: один — для непарних, а інший — для парних передач. На початку руху, на першій передачі, друга передача знаходиться в режимі готовності. При переключенні одне сцеплення розмикається, а інше — змикається.
Перемикання відбувається за допомогою актуаторів, які є електродвигунами з редукторами або, в деяких моделях, гідроциліндрами. Для управління на КПП встановлюється мікропроцесор, що “приймає рішення” щодо перемикання передач.
DSG — це більш доступний варіант автоматичних коробок, який зберігає переваги механічних, такі як:
- простота обслуговування та ремонту;
- економічне споживання пального;
- високий коефіцієнт корисної дії.
В автомобілях VAG використовуються три типи зчеплень:
- DSG 6 (шестиступінчасте, мокре, з ресурсом до 300 тис. км та поліпшеним охолодженням);
- DSG 7 (семиступінчасте, поперечно розташоване, сухе, з ресурсом до 200 тис. км для двигунів до 1,8 л);
- DSG 7 DL (семиступінчасте, продольно розташоване, мокре).
На практиці сухе зчеплення служить менше через проблеми з мехатронікою (електронним блоком, що управляє коробкою), клапани якого виходять з ладу приблизно через 100 тис. км. Цей елемент розташований на блоку КПП, тому він часто перегрівається.
Причини та ознаки поломок
На початку руху водій просто натискає на важіль для перемикання, далі все виконує робот. Він працює без затримок і ривків, підвищуючи комфортність водіння. Якщо сцеплення подвійнe, наступна передача включається до вимкнення попередньої, зберігаючи тягу.
Найпоширеніші причини поломок всіх варіантів зчеплень DSG:
- агресивне водіння;
- забруднення магнітів;
- знос двомасового маховика;
- порушення функціонування мехатроніки при надмірних навантаженнях та частій їзді в пробках;
- знос многодискової муфти;
- знос валів, підшипників, шестерень.
При зносі маховика на холостих обертах і в процесі запуску чути стук, при підвищенні швидкості синхронізатори проскальзують, і втрачається потужність. Якщо елемент неможливо відремонтувати, встановлюється новий разом зі зчепленням.
Мехатроніка перестає коректно працювати при збоях електронного модуля та зношуванні соленоїдів. У першому випадку автомобіль переходить в аварійний режим під час запуску або руху. Іноді модуль можна відновити, але частіше доводиться змінювати всю мехатроніку. Після установки обов’язково проводиться прошивка.
При зношенні соленоїдів під час перемикання швидкостей виникають ривки через знижений тиск масла в каналах. Заміна цих елементів не викликає труднощів.
При зносі многодискової муфти блокуються задні передачі, а при перемиканні парних виникають ривки. Якщо один ряд передач втрачається, коробка переходить в аварійний режим. Муфту змінюють, іноді досить замінити окремі диски. Після встановлення необхідна налаштування та адаптація.
При зношених підшипниках КПП чуються гудіння, гучність підвищується з підвищенням обертів під час розгону або гальмування. Якщо деталі не замінити своєчасно, через металеву стружку прискорюється знос сцеплення.
Діагностика потрібна, якщо спостерігаються:
- неповне схоплення зчеплення під час включення/вимкнення;
- ривки автомобіля на початку руху, вібрації на другій передачі;
- толчки під час набору/скидання швидкості;
- хруст або щелчки під час розгону;
- ускладнене перемикання з третьої на четверту передачу;
- включення аварійного режиму.
Зчеплення в коробках DSG зазвичай змінюють, рідше ремонтують.
Критерії вибору компонентів зчеплення
Оригінальні компоненти коробок VAG для вторинного ринку виробляють три компанії: Luk і Sachs з Німеччини, а також Valeo з Франції. Ці деталі дешевші, ніж ті, що постачає концерн VAG через дилерів. Комплектуючі від цих трьох основних виробників є високоякісними та виготовляються за спільною технологією. Тому часто, купуючи комплект Sachs, ви можете виявити корзину Luk.
Наші майстри вважають, що оптимальним є заміна комплекта, що включає корзину, диск зчеплення та вишивний підшипник. Це вигідно з точки зору економії. Якщо намагаєтеся заощадити, замінюючи лише одну з цих деталей, частіше за все доведеться платити за ремонт повторно.
Дешевші компоненти надходять з Китаю та Туреччини. Їхній термін експлуатації коротший, тому купувати їх слід лише в разі, якщо не планується тривале використання автомобіля. У будь-якому випадку не рекомендується купувати б/у зчеплення (навіть оригінальне).
Залишити відповідь