Муфта Haldex — це автомобільний механізм, що відповідає за передачу тяги на задні колеса, коли це необхідно, за командою електронної системи керування повним приводом. Муфта розташована перед заднім диференціалом.
У порівнянні з автомобілями без такої муфти, Haldex ефективніше розподіляє крутний момент. Всередині механізму знаходиться кілька дисків, які зазвичай не контактують один з одним під час руху. Одні диски з’єднані з приводним валом заднього моста, інші — з ротором.
Муфта заповнена спеціальною оливою, що циркулює під тиском завдяки електронасосу. Під час руху по якісній дорозі на задні колеса передається близько 10% загального крутного моменту. Якщо дорожні умови погіршуються, система керування перерозподіляє навантаження з передніх коліс на задні, збільшуючи їх частку. Це безпосередньо впливає на керованість автомобіля та його здатність долати складні ділянки дороги. Муфта Haldex відіграє ключову роль у роботі повного приводу, визначаючи швидкість і якість перерозподілу крутного моменту.
Типи муфт Haldex
Перше покоління (1998): Ці муфти працювали за рахунок тиску оливи, стиснення дисків відбувалося під тиском, що створювався насосом. Тиск виникав лише при пробуксовці коліс. Недоліками цієї конструкції були низька швидкість спрацьовування та затримки в реагуванні системи. Привод спрацьовував на основі мокрого пакета фрикціонів, стиснення яких забезпечувалося гідравлічною системою.
Друге покоління: Муфти цього покоління мали підвищену швидкість спрацьовування при різниці кутів між осями у 10 градусів. Повне блокування відбувалося при 20 градусах. Гідравлічний модуль було винесено в окремий компонент, що спростило його заміну. Об’єм оливи в системі було збільшено, а електромагнітний клапан замінено на електрогідравлічний.
Третє покоління: Це покоління внесло важливі зміни, включаючи преднатяг фрикціонів за допомогою електронасосу, що дозволило муфті повністю замикатися навіть у стоячому положенні автомобіля. Електронне керування враховувало положення педалі газу та керма в реальному часі.
Четверте покоління (2007): Головним нововведенням стало відмовлення від механічного насоса та перехід на електрогідравлічну систему. Це суттєво спростило конструкцію та покращило ефективність системи. Серед новацій: незалежне блокування муфти, відсутність залежності від кутової різниці між осями, підвищений тиск у гідроакумуляторі до 30 атмосфер, скорочення часу блокування та індивідуальний набір фрикційних дисків залежно від двигуна автомобіля.
Автосервіс Mr. Driver дуже добре розуміється на муфті даного типу, та може виконати ремонт будь-якої складності.
Залишити відповідь